.

KANTOI !!!!!!! KANTOI BESAR KONSPIRASI SIAPA ???


Di samping Mutalib, Dr. Cheong Eng Leong yag merupakan bekas pemimpin Parti Bersatu Sabah (PBS) & kini Ahli Jawatankuasa Parti Keadilan Rakyat (PKR) melalui buku beliau Lest We Forget (2006) mengaitkan bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim merupakan salah seorang yang terlibat & dipercayai projek tersebut adalah untuk memenangkan UMNO Sabah di dalam Pilihanraya Umum.

Laporan Malaysiakini (21 Mei 2011) pula memetik ucapan Anwar;
"Tiada sebab untuk kita halang individu yang telah tinggal 20-30 tahun dari diberi kerakyatan"


Dengan andaian bahawa kerajaan tidak akan menubuhkan atau menyiasat sepenuhnya hal ini kerana melibatkan Kementerian Dalam Negeri, Anwar Ibrahim melancarkan propaganda untuk menyalahkan Kerajaan Pusat berhubung isu ini. 

Gerakan yang licik disusun oleh Anwar Ibrahim bagi memastikan kerajaan yang dibawah tangan Tun Dr. Mahathir pada ketika dapt digulingkan dengan pelbagai alasan dan serangan. Maka tidak hairanlah apabila kakitangan kerajaan yang masih dibawah tugas pada ketika itu dipancing dengan wang ringgit , ertikata lainya adalah RASUAH. 

Ini terbukti apabila tanggkapan dan sisatan dibuat semula. Dan jelas yang tertangkap kini adalah rata-ratanya adalah PTD kerajaan ynag telah pun mengisi borang keahlian PAS untuk sepanjang hayat. Malah ada yang sebelum bersara lagi pun mereka memang aktivis parti pembangkang.


Malangnya, transformasi & keterbukaan YAB Perdana Menteri menubuhkan RCI (Suruhanjaya Diraja Mengenai Pendatang) telah menjerat Anwar. YAB Perdana Menteri amat prihatin terhadap kehendak anak-anak Sabah terutama apabila inkuiri pada Februari 1997 mendapati sejumlah penjawat awam yang dipercayai cenderung mendokong perjuangan PAS & Anwar Ibrahim telah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Penubuhan inkuiri pada tahun 1997 merupakan era Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri dan siasatan mendapati ramai di kalangan mereka yang terlibat di Jabatan Pendaftaran Negara (konco-konco Anwar) pada ketika itu enggan bekerjasama & memberikan keterangan. Dan Rakyat pada ketika itu mempersoalkan mengapa inkuiri pada 1997 tidak diperdengarkan untuk pengetahuan awam?
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: