.

HARUS BACA !!!TAMAK! Pegang Banyak Jawatan Tapi Tak Mampu Deliver! EPIC FAIL.!!!!



Teresa Kok, Ahli parlimen Seputeh (merangkap ADUN Kinrara) didesak meletakan jawatan sebagai Pengerusi DAP didakwa gagal melaksanakan tugas dan sikap pilih bulu dalam menangani masalah rakyat.  Ketua Cawangan DAP Pantai Sepang, R.Vellasamy yang mendakwa banyak masalah rakyat, terutama masyarakat India di Selangor yang tidak dapat diselesaikan oleh beliau.

Ramai yang menentang Teresa Kok yang menimbulkan banyak masalah di Selangor dan menimbulkan rasa tidak puas hati banyak pihak. 

Teresa Kok tidak layak jadi pengerusi DAP Selangor kerana beliau mengakibatkan DAP berpecah hingga akar umbi. Ini menyebabkan DAP semakin tidak sekutu dan menimbulkan perpecahan parti.

Pada konvensyen DAP 2010, Teresa hanya dapat 437 undi drpd 803, hampir separuh tak undi beliau. Ini jelas menunjukkan kepimpinan beliau ditolak.

Walaupun,Teresa merupakan pengerusi DAP Selangor namun sampai sekarang tiada seorang pun Ketua Komuniti India daripada ahli DAP. Persoalkan kenapa Teresa tidak mendesak MB utk lantik ahli DAP sebagai Ketua Komuniti India. Ini jelas menunjukkan beliau meminggirkan kaum India.

Selain itu, dalam Kongres DAP Kebangsaan yg lalu, Teresa hanya mendapat no ke 18, hampir separuh tidak memilih beliau, tetapi Lim Guan Eng tetap lantik beliau sebagai Naib Pengerusi, tak malu kah Teresa?

Bukan setakat itu sahaja, malah penduduk Kinrara pun menolak Teresa. Beliau gagal  berkhidmat dengan baik kerana memegang banyak jawatan.

Pada  2011 di Sg Pelek, Sepang, Teresa mengadakan pertemuan bersama masyarakat Cina di Sungai Pelek, Sepang bagi menyelesaikan masalah rumah ibadat dan sekolah, tetapi tidak mengadakan pertemuan serupa bagi menyelesaikan masalah masyarakat India. 

Teresa Kok bersikap rasis hanya mengambil berat kaum Cina sahaja.

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: