.

gempar !!! pembongkaran seterusnya pencerobohan ada duri dalam daging !!!!




PENCEROBOH, Dalang, Pengkhianat dan macam-macam istilah kini bermain sama ada di bibir mahupun menerusi media semenjak pendatang tanpa izin berasal dari Filipina yang  bersenjata api menceroboh kedaulatan Negara di Lahad Datu, Sabah sejak pertengahan Februari lalu.

Kita marah dengan PATI yang menggelar diri mereka sebagai Tentera Diraja Sultan Sulu menceroboh, mengganas dan membunuh pasukan keselamatan Negara yang mengambil pendekatan berunding bagi mengelakkan pertumpahan darah sesama bangsa dan agama. Namun pilihan mereka adalah kekerasan disebabkan habuan wang ringgit dan janji yang ditabur oleh pemimpin mereka dengan kerjasama dari ahli politik pembangkang negara ini yang rakus untuk berkuasa walau darah pasukan keselamatan kita dihalalkan hanya untuk matlamat menuju ke Putrajaya.

Ia bukanlah suatu yang memeranjatkan jika dakwaan dari perisikan Filipina termasuklah laporan media dari luar negara mengaitkan penglibatan parti politik pembangkang dengan pencerobohan yang berlaku di Lahad Datu. Cuba kita perhalusi tindakan yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat yang terdiri daripada DAP, PKR dan PAS sebelum ini.



Pakatan Rakyat secara lantang mendesak kerajaan supaya mengiktiraf komunis yang membunuh anggota keselamatan kita serta orang kampung yang tidak bersalah sebagai pejuang, malahan mencadangkan supaya ketua Pengganas Komunis, Chin Peng dibenarkan dibawa masuk ke Malaysia dan diberikan gelaran TUN.

Siapa yang mencadangkannya? Tidak lain tidak bukan salah seorang pemimpin tertinggi PAS. Sebuah parti yang kononnya melaungkan memperjuangkan agama Islam tetapi dalam masa yang sama memperjuangkan ideologi komunis yang menolak ketuhanan apatah lagi agama Islam.

Ketika ini kerajaan tidak berganjak dengan menolak secara tegas cadangan Pakatan Rakyat.
TETAPI sekiranya Pakatan Rakyat berjaya membentuk kerajaan Pusat yang akan diterajui oleh DAP yang mengamalkan sikap rasis yang ekstrim, mungkinkah mereka akan mengiktiraf  pengganas Komunis sebagai PEJUANG?

Jika ini berlaku, mungkinkah anggota-anggota bersenjata Parti Komunis Malaya yang terdapat di selatan Thailand akan dibenarkan menetap di negara ini dan diberikan taraf kewarganegaraan secara automatik oleh Pakatan Rakyat?

Tidaklah perbuatan ini juga boleh dianggap sebagai pencerobohan kedaulatan? Bezanya dengan penceroboh di Lahad Datu ialah anggota komunis PKM yang turut membawa kaum kerabat mereka tidak perlu melakukan pertumpahan darah, sebaliknya pencerobohan mereka dilakukan secara terhormat dengan dibentang karpet merah sebagai pahlawan yang menjadi idaman oleh pemimpim kanan DAP selama ini.

Jika pengganas komunis diberikan penghormatan tertinggi negara, apa pula panggilan terhadap anggota keselamatan negara yang berjuang menghapuskan keganasan komunis sebelum ini? Mungkinkah anggota keselamatan kita akan dipanggil gelaran PENGGANAS? Melihat senario yang berlaku sekarang ia tidak mustahil kerana bukan sahaja orang bukan Melayu memanggil anggota keselamatan kita dengan gelaran ‘ANJING' tetapi orang Melayu dari pengikut parti yang kononnya memperjuangkan Islam turut memanggil gelaran yang sama. Parti yang satu lagi tak payah nak kata, memang bermain di bibir mereka.



Jika janji Pakatan Rakyat sebelum ini hanya sebagai retorik tetapi pengiktiraf komunis sebagai pejuang bukan ilusi begitu juga dengan janji mereka untuk membenarkan kepada sesiapa sahaja warganegara lain yang ingin menjadi warganegara Malaysia tidak perlu melucutkan kewarganegaraan asal mereka. Sebaliknya mereka diberikan kebenaran mempunyai dua kewarganegaraan.

Buktinya seperti video kenyataan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat ketika mengadakan demonstrasi di Putrajaya pada 12 Disember 2012.


Ketika itu mereka mendakwa 300,000 masyarakat India di negara ini tidak mempunyai kad pengenalan Malaysia. Daripada jumlah tersebut kes yang benar-benar tulen tidak sampai 40 orang iaitu warganegara Malaysia kaum India. Semuanya dah selesai. Yang 299,960 orang lagi siapa pula? Bukankah mereka adalah warganegara India yang berada di negara ini yang tidak pernah diberikan taraf penduduk tetap di negara ini.

Tetapi kenyataan dari pemimpin parti pembangkang seperti di bawah ini menyatakan tak perlu isi borang permohonan kewarganegara sebaliknya terus beri borang buat Mykad. Bukankah ia telah mengesahkan seseorang itu sebagai warganegara Malaysia yang turut boleh mengundi?


Memahami kedua-dua senario yang diperjuangkan oleh pembangkang (sebenarnya ada lagi, cukup dua ni dulu), tidakkah terlintas di fikiran kita bahawa kedaulatan negara ini sedang menerima ancaman dari dalam negara oleh segelintir spesis yang rakus untuk berkuasa sehingga sanggup mengadaikan kedaulatan dan maruah apatah lagi kesucian agama Islam?


Sebagai renungan, apa bezanya pencerobohan bersenjata di Lahad Datu berbanding dengan gerakan terancang oleh pemimpin parti pembangkang terhadap pemberian kewarganegaraan kepada pengganas komunis dan warganegara asing tanpa perlu melucutkan kewarganegaraan asal mereka?

Maka, tidak hairanlah dakwaaan perisikan asing serta laporan media asing  termasuk dari barat bahawa terdapat dalang di Malaysia yang menjadi budak suruhan kuasa luar untuk menghuru-harakan negara ini, yang akhirnya memberi peluang kepada kuasa besar berkenaan bertapak di negara ini seperti mana yang dilakukan ke atas negara di timur tengah.

Persoalan yang perlu pembaca jawab:
  • Adakah kesucian Agama Islam di negara ini akan terjamin?
  • Di mana kedudukan orang Melayu?
  • Perlukah institusi raja dikekalkan?
  • Apakah masa depan anak cucu kita akan lebih baik dari apa yang kita nikmati sekarang?

Renungkan dengan iman bukan dengan nafsu.

SUMBER :RakyatMerahKuning.Blogspot.com
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: