.

HARUS BACA !!!! TALI BARUT TENTERA KESULTANAN SULU !!!!



Semporna, 15 Mac - Dua lelaki disyaki tali barut pengganas militan ditahan dalam operasi sepasukan polis Cawangan Khas Bukit Aman di pekan Semporna, malam tadi.

Ketua Polis Daerah Semporna DSP Mohd Firdaus Francis Abdullah berkata dalam serbuan pada 8 malam itu dua lelaki berumur lingkungan 40-an ditahan selepas polis menerima maklumat awam.

"Kami menahan dua lelaki itu kerana disyaki menjadi tali barut kepada pengganas, dan kami akan soal siasat mereka untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut," katanya ketika dihubungi, di sini hari ini.

Beliau berkata polis kini menjalankan siasatan sama ada lelaki yang dipercayai rakyat asing itu mempunyai kaitan atau tidak dengan serangan hendap di Kampung Simunul 2 Mac lepas.

Ditanya mengenai dakwaan penduduk tempatan berhubung ramai pendatang asing meninggalkan pekan Semporna, Mohd Firdaus berkata perkara itu akan disiasat bagi memastikan tiada anggota pengganas yang meloloskan diri dari pekan itu.


PS: Penglibatan Tali Barut adalah antara punca ramai anggota keselamatan yang bertugas gugur syahid di Bumi Borneo. Ada yang menyatakan bahawa terdapat pendatang asing yang menjadi tali barut kepada penceroboh untuk menjadi informer pergerakan pasukan keselamatan. Hari ini 2 orang telah ditangkap,mungkin ada ramai lagi yang sanggup menjadi pengkhianat negara hanya untuk membantu ANwar Ibrahim menjadi perdana menteri Malaysia pru-13 nanti. 

Ini lah dia apa yang diperkatakan selama hari ini, semangat cintakan negara. Jika tidak dihayati dngan baik dan sempurna maka ini lah jadinya. Menerima kuasa luar untuk mentadbir negara tanpa ada kajian yang mendalam apakah kesanya sekiranya bangsa asing yang mentadbir Malaysia sekiranya di takdirkan PR menang PRU-13 nanti. 


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment