.

HARUS BACA !!!! PEBELA KERA TAK SEDAR DIRI TUA KUTUK !!!!!


Ini lah dia yang dikatakan TALAM DUA MUKA , sikap sesetengah bekas anggota kakitangan kerajaan yang tidak sedar diri sanggup mengutuk rakan-rakan yang masih berada didalam perkhidmatan awam sedangkan dirinya sendiri pernah berkhidmat utk kerajaan dan rakyat. 

Hari ini, kedua-dua ekor bekas kakitangan beruniform ini,mengutuk diri sendiri yang pernah menjadi dan berkhidmat untuk negara. Di gelarkan kepada mereka yang berada didalam agensi kerajaan adalah sebagai KERA sedangkan dia juga satu masa dahulu pernah menjadi seekor KERA SUMBANG. 

Kini Tan Sri Musa Hasan pula yang dilantik sebagai Penasihat Majlis Bekas KERA Bhg Keselamatan Pakatan Rakyat kerana dilaporkan telalu banyak insiden gengsterime politik berlaku sejak akhir-akhir ini. Adakah tindakan ini wajar diambil oleh Musa Hassan?

Kalau pun nak kata BN ni jahat sekali pun sanggup mengada-adakan cerita disebalik perkara yang tidak pernah berlakupun , cuba lihat disisi kain sendiri dahulu. BERSIH , adakah berjalan dengan BERSIHnya? perhimpunan BERSIH yang terbaru berlaku sehingga mencedarakan anggota yang bertugas , kemusnahan harta benda awam , pemandu teksi hilang punca mata pencarian , ramai peniaga-peniaga kecil hilang rezeki yang dicari dek kerana ahli-ahli mereka juga adalah tidak kurang seperti KERA yang dimaksudkan.

Seharusnya mereka berdua menyambung tugas perjuangan anak bangsa yang lain sementara menanti generasi baru pula untuk menyambung perjuangan mereka selama hari ini. Jika inilah balasan mereka kepada negara, maka tidak silap dan salah lah jika digelarkan mereka berdua ni sebagai LUPA DARATAN ... hurmmmmm entah la ... 
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: