.

HARUS BACA !!! TERSUNGKURNYA SERORANG ULAMAK !!!


Menyandang jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan seawal tahun 1990 dan kini di beri pulak mandat sebagai Mursyidul Am PAS Nik Aziz kini dilhat sudah pun semakin tua dan semakin menyeleweng kearah negatif .

Nik Aziz bleh dikatakan orang lama, orang yang berpengalaman didalam arena politik tanahair yang mewakili pembangkang sejak dari awal lagi penyertaanya pada tahun 1967 yang pada ketika itu Nik Aziz kerap mengunjungi Pondok untuk bertemu dengan pengasas Mengaji Pondok yang telah diletakan dibawah penjagaan Kerajaan Negeri Kelantan serta persatuan ulamak.

Dikhabarkan satu masa dahulu Nik Aziz kerap untuk berulang ke pusat-pusat pondok untuk mendapatkan khidmat nasihat daripada tok gurunya agar dirinya tidak tersesat jalan sewaktu mentadbir Kerajaan Negeri Kelantan. Namun apa yang menyedihkan apabila Tok Gurnya sudah meniggal dunia selepas 10 tahun Nik Aziz memgang jawatan sebagai MB.Kelantan. 

Ternyata Nik Aziz semakin hilang arah untuk meneruskan perjuangan PAS apabila dirinya kini sudah terlalu jarang untuk bertemu dengan pewaris-pewaris podok mengaji yang terdapat di Kelantan semata-mata utk memenuhi kehendaknya. Rupa-rupanya Nik Aziz kini sebagai org termakn cakap dan perbuatan Anwar Ibrahim sehingga tergamak nmeihat perecahan yang berlaku diantara Melayu dan Islam di Malaysia.

Ditambah lagi apabila kerajaan PAS yang dipimpin oleh Nik Aziz dengan mudah mengeluarkan FATWA-FATWA yang hanya akan membela nasib orang-orang PAS yang terlibat dengan kes-kes yang boleh menyebabkan dirinya juga dilihat sebagai seorang ulamak yang sesat. Contoh fatwa yang diberikan secara jelas oleh Nik Aziz adalah menziarah majlsi kematian Ahli UMNO (BN) kerana mereka kafir. Undi PAS masuk syurga dan lain-lain. 

Kini PAS dilihat semakin sesesat apabila mengambil keputusan untuk bersama dan bergabung dengan DAP dan PKR dibawah satu perjuangan yang sama untuk menggulingkan kerajaan yang sedia ada walau dengan apa cara sekalipun. Maka tidak hairan jika PAS boleh bertukar corak dan rentak perjuangan mereka yang asalnya adalah untuk mendesak kerajaan agar melaksanakan Hukum Hudud di Malaysia dan kini bertukar kepada Negara Berkebajikan pula. 

PAS yang dipimpin juga dilihat seperti sebuah parti pembangkang Islam yang sesat dan tiada mempunyai pendirian sendiri didalam menentukan rentak perjuangan mereka . 

pada PRU-13 kali ini pasti kita akan melihat tsunami dan landskap politik PAS akan berubah apabila semakin ramai rakyat Negeri Kelantan sedar bahawa Nik Aziz sudah tidak mampu untuk mentadbir Negeri Kelantan sebaik yang mungkin seperti mana ISLAM mengajar umatnay untuk mentadbir dengan baik. Semakin ramai juga rakyat Kelantan yang tahu cerita sebenar bahawa NIK AZIZ adalah pemimpin yang menyesatkan.




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: