.

TERKINI !!!! APAKAH DENDAM MAD TAIB TERBALAS !!!!!!


Bekas MB.Selangor , Tan Sri Muhammad Haji Muhd Taib pada 23 April 2012 telah mengisyhtiharkan bahawa dirinya telah menyertai PAS tanpa ada sesiapa pun yang tahu apakah tujuan sebenar dirinya mengambil keputusan untuk menyertai perjuangan PAS. 

Dalam pada masa yang sama,sebelum bekas MB Selangor tersebut menyertai PAS , dirinya memegang jawatan sebagai Ketua Umno Bahagian KelanaJaya bersama-sama dengan sokongan menantunya Ahmad Affendi Hamzah yang dijangkan bakal menjadi calon yang betanding di peringkat DUN.

Desas-desus yang menyatakan bahawa Tan,Sri Muhammad kecewa dengan tindakan Pengerusi Barisan Nasional , Dato'Seri Najib yang tidak menyenaraikan nama menantu Tan Sri untuk bertanding di kerusi DUN.N32 Seri setia adalah punca mengapa Tan Sri Muhammad mengambil langkah untuk menyertai PAS.

Kenyataan kini  , tindakan yang dibuat oleh Tan.Sri Muhammad mendapat kecaman hebat kepada veteran UMNO yang kecewa dan marah dengan tindakan beliau. Ada juga yang berpendapat serta melebelkan bahawa Tan Sri Muhammad telah pun berpaling tadah dan tidak setia kepada perjuangan UMNO. 

MENGAPA MUHAMMAD TAIB ISYHTIHAR SELEPAS PENAMAAN CALON ? 

Bagi mengelakkan persepsi atau pandangan rakan-rakan politik yang kini berada di kerusi Ahli Veteran UMNO yang pasti akan menyifatkan Mat Taib ingin bertanding lagi serta seorang yang terlalu kecewa dengan pilihan yang telah dibuat oleh pengerusi Barisan Nasional. 

Persoalan yang perlu ditimbulkan kini adalah ,

Mampukah PAS meraih lebih banyak undi selepas Mat Taib masuk PAS ? 

Apakah mampu PAS menerima Mat Taib selepas apa yang pernah Mat Taib lakukan dahulu ? 

Apakah Ahli PAS yang tegar menyokong PAS mampu memberikan sokongan kepada Mat Taib ? 




Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: