.

GEMPAR HARU BACA !!!!! PAS TOLAK KERUSI MB SELANGOR !!!!!


Dalam isu pemilihan MB Selangor selepas PR menang di Negeri Selangor , PAS awal-awal lagi sudah menyatakan tidak mahu kepada kerusi no.1 Peringkat Negeri Selangor yang sebelum ini diduduki oleh KHalid Ibrahim Gagap. 

Jika PAS benar-benar ikhlas dengan perjuangnya menapa PAS perlu menolak awal-awal lagi  kerusi no.1 Negeri  kepada Negara /Negeri berkebajikan, menagapa PAS dengan kuat dan pendirian mereka bahawa awal-awal lagi menolak untuk dilantik menjadi MB Sleangor walaupun dari segi kemanangan PAS menang 1 kerusi jika dibangdingkan dengan 2 parti yang berada di nbawah pakatan rakyat iaitu DAP dan PKR.

Sebaliknya masih memberikan peluang dan lalu kepada PKR dan DAP untuk memilih siapakah yang selayaknya untuk duduk kerusi No.1 tersebut. Jika dari segi penjumlahan Uni PAS telah menang 1 kerusi lebihd aripada sahabatnya yang lain iaitu DAP dan PKR di Selangor. 

Penulis (TWH) mendesak agar PAS menyatakan pendirian mereka didalam ISU ini. Jika benar PAS berlandaskan islam , mengapa tidak Kerusi selangor juga mereka rebut bagi memastik syiar islam terjawab dengan cara meluasnya. 



Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya apa yang hendak saya komen sudah terjawab dalam statment diatas. Tapi tak apalah saya tambah satu dua perkara lagi..

1. Korang ingat oarang PAS tau buat kerja kah? contoh: 23 tahun PAS mentadbir Kelantan sehinggakan kemudahan asas untuk rakyatnya tak mampu untuk dilaksanakan.

2. Pas hanya tahu bercakap besar, merekalah segala yang terbaik. Hakikatnya keyakinan diri lansung tiada sebagai apa yang mereka katakan selama ini.

Cukuplah dua perkara, kalau ditambah lagi nanti bertambah pedih hati mereka pulak..

Anonymous said...

mnorkembalak,

bila hang nak jadi matang?

Talk With Hand said...

AKu tak fikir PAS mampu untuk mentadbir negeri yang dah sedia maju ditangan pemerintahan BN dulu .. Selangor Maju dibawah tangan Tan Sri Mohammad Taib waktu tu , punya hebat Tan sri Mad Taib dpt memajukan Negeri Selangor SEHINGGA KE HARI INI . PR jadi penama kedua selepas kemajuan yang dibawa oleh BN di Selngor .

Kalau PAS lah yang ambil alih ... apalah beza SELANGOR dengan KELANTAN ....