.

HARUS BACA!!!!! KEBULUR ALAT MAKE UP!!!!?!

Wanita Ini Ketagih Makan 5 hingga 20 Bahan Kosmetik Setiap Hari.


Seorang wanita di Ohio mengalami ketagihan untuk memakan 5 hingga 20 bahan komestik setiap hari.

Britoni,22 dia kemaruk memakan alat2 makeup tersebut dengan kekerapan 15 hingga 20 kali dalam sehari.Katanya lagi alat makeup ini juga seperti maknan  lain yang berperisa diantara yang menjadi kegemaranya adalah pembayang mata metlik.

Warna metalik  coklat muda,putih dan kelabu adalah diantara yang digemari oleh Brittoni.Katanya setiap warna tersebut mempunyai rasa yang berbeza dan warna-warna tersebut adalah warna yang menjadi pilihanya setiap kali dirinya memberi alat makeup tersebut.

Menurutnya, dia membelanjakan lebih AS$200 (RM660) seminggu membeli kosmetik malah mempunyai cara tersendiri untuk memastikan mekap dibeli bersesuaian.

“Sudah tentu saya perlu merasa mekap untuk memastikan tidak tersalah beli. Jadi saya tuangkan sedikit pada tangan sebelum menjilatnya sambil memastikan tiada sesiapa di situ.

“Kalau tidak sedap, saya letak semula. Mungkin perbuatan itu salah namun saya tidak mahu terbeli mekap tidak sedap,” katanya.

Bagaimanapun, bahan kimia dalam mekap berkenaan sudah pasti menghancurkan badannya dari dalam secara perlahan.

Antara bahan yang digunakan termasuk magnesium silikat yang serupa dengan asbestos selain minyak galian dan mika iaitu sejenis galian yang digunakan untuk menghasilkan warna dalam cat.

Brittoni menghidap masalah jantung sejak berusia 12 tahun yang mungkin disebabkan tabiat peliknya itu namun mengakui enggan memikirkan kesan negatif akibat tabiatnya itu.

Tabiat Brittoni itu bukan saja memberi kesan terhadap kesihatannya, malah menjejaskan hubungannya dengan teman lelaki, Josh



Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: