.

KHAS PRK DUN PENGKALAN KUBOR : Harga Barang MELAMBUNG TINGGI dari Biasa !!!!!


Golongan peniaga di kawasan Dun Pengkalan Kubor di sini dinasihatkan agar tidak sewenang-wenangnya menaikkan harga makanan sempena PRK Dun itu.

Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, kehadiran ramai orang ekoran PRK di kawasan itu tidak bermakna mereka boleh menaikkan harga barang sesuka hati.

Beliau menasihati pengguna supaya membuat aduan jika terdapat premis menaikkan harga barangan secara tidak munasabah.

"Kalau pengguna dapati terdapat premis yang menjual makanan pada harga yang luar biasa pada musim ini (PRK), mereka boleh buat aduan kepada pihak kami untuk tindakan," katanya kepada pemberita selepas Program Bersama Masyarakat di Kompleks Imigresen, Kastam dan Kuarantin di sini, hari ini.

Bagaimanapun, katanya melalui pemantauan yang dilakukan di kawasan Dun itu, hanya segelintir peniaga didapati tidak mematuhi syarat meletakkan tanda harga dan mereka telah diberi amaran. 

Ahmad Bashah berkata kementerian juga telah mengiktiraf dua premis makanan di kawasan itu sebagai premis Menu Rakyat 1Malaysia (MR1M) kerana menjual makanan dengan harga berpatutan.

"Ini menunjukkan terdapat juga peniaga yang sanggup menjual harga makanan mengikut harga yang ditetapkan oleh kerajaan. Jadi terpulang kepada pengguna untuk memilih premis makanan kerana MR1M menyediakan pelbagai menu termasuk sarapan, makan tengah hari dan makan malam," katanya.

Pada PRK 25 September ini, calon BN, Mat Razi Mat Ail akan ditentang calon Pas Wan Rosdi Wan Ibrahim dan calon Bebas Izat Bukhary Ismail Bukhary.

PRK itu diadakan berikutan kematian penyandangnya daripada BN Datuk Noor Zahidi Omar akibat kanser hati pada 20 Ogos lepas.

Pada PRU13, Noor Zahidi mengalahkan Saharun Ibrahim daripada PKR dan Izat Bukhary (Bebas) dengan majoriti 1,736 undi. - Bernama
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI