.

HOT !!!! HOT !!!!! CERITA SEBENAR PAS MEMBUAT PUSINGAN "U"


TWH - Ketegangan yang berlaku didalam pakatan pembangkang dikala Permatang Pauh menghadapi piliharaya kecil bagi menentukan calon Pakatan Pembangkang yang baru bagi menggantikan Anwar Ibrahim kini hanya memperlihatkan topeng sebenar pendirian Pakatan pembangkang terutama sekali kepada PAS dan PKR. 

Terdahulu Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang membuat keputusan untuk tidak memberikan sokongan terhadap PKR didalam menghadapi pilihan raya kecil parlimen tersebut.

Namun pendirian tersebut tidak teguh di pegang oleh DPP Pulau Pinang selepas mengeluarkan kenyataan untuk membuat pusingan U dengan memberikan sokongan kepada PKR yang  meletakkan calon Wan Azizah isteri kepada Anwar Ibrahim. 

Menurut beberapa sumber melaporkan bahawa DPP menerima sejumlah wang yang besar sebelum membuat kenyataan tersebut.

Sumber lain pula menyatakan DPP tersepit diantara perjuangan dan halatuju parti khususnya PAS yang terikat didalam perjanjian Tahaluf Siyasi yang termetrai apabila PAS bersetuju untuk menjadi parti komponen kepada PKR dan DAP.

Namun apa yang pasti adalah imej PAS semakin dicabul oleh DAP dan PKR didalam perlaksaan Hudud di Kelantan, hari ini senario politik pembangkang memperlihatkan bahawa PAS hanyalah mangsa perogol kuasa politik didalam Pakatan Pembangkang. 
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: