.

Breaking News - Tun Mahathir Bidas "Speaker Parlimen"


TWH- Berang dengan sikap Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang memutar belit kenyataan yang dibuat oleh bekas perdana menteri tersebut Tun Mahathir menyifatkan Tan Sri Amin Mulia selaku Yang Di-Pertua Dewan Rakyat adalah memalukan dirinya.
Menurut Tun Mahathir, Amin Mulia bertemu dengannya secara sulit dengan menyatakan pendiriannya sepanjang menjalankan tugas sebagai Yang Di-pertua Dewan Rakyat serta perangai Dato'Seri Najib didalam mentadbir urus negara. 


"Dia ceritakan tentang perasan tidak puas hati dengan Datuk Seri Najib (Abdul Razak). Dan dia kata dia nak letak jawatan.

"Bahkan dia kata dia sudah tidak jadi speaker dah. Itu yang dia cerita kepada saya.

"Dia ceritalah sikit perasan tidak puas hati dengan layanan Parlimen terhadap dia sebagai speaker.

"Lepas itu dia tanya saya apa perlu saya buat. Saya kata kalau dia nakresign resignlah. Saya percaya dia cakap sudah bagi surat kepada Najib kata dia nakresign," katanya di pelancaran buku 'Dr Mahathir's selected letters to world leaders' di Perdana Leadership.

Didalam pertemuan sulit tersebut juga Tan Sri Pandikar Amin Mulia turut melahirkan rasa ketidak puasan hatinya terhadap pejabat yang diberikan kepadanya berada didalam keadaan yang teruk. 










Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment