.

[LUAR NEGARA] PELAJAR ISLAM DIPAKSA RASA BABI !!!!


Sebuah mahkamah hari ini telah mengeluarkan arahan sebuah sekolah masakan untuk membayar ganti rugi sebanyak $6,0000.00 dollar terhadap pelajar muslim disekolah tersebut selepas salah seorang pelajar perempuan beragama islam sekolah masakan tersebut disuruh untuk merasai masakan yang berasaskan daging babi sebagai sebahagian daripada pelajaran mereka. 

Pelajar perempuan berusia 24 tahun tersebut yang enggan nama dan gambarnya tersiar diakhbar menyatakan kepada mahkamah rendah bahawa dirinya merasakan ianya adalah tindakan berasaskan diskriminasi agama terhadap dirinya yang beragama islam sedangkan pihak sekolah tersebut mengetahui bahawa ianya haram untuk setiap pelajarnya yang beragama islam. 

Sekolah Kulinari Holsterbro Denmark, menerima rakaman perbualan di antara pelajar tersebut serta ianya diterima pakai di mahkamah sebagai bahan bukti yang kukuh. 

Didalam rakaman perbualan tersebut secara jelasnya membuktikan bahawa dirinya telah menolak proses pembelajaran masakan yang berasaskan kumpulan daging babi tersebut, namun ianya tetap dipaksa untuk tidak menelan resepi tersebut sebaliknya cukup untuk merasai masakan tersebut sahaja. 

Mahmakah Tinggi Denmark yang menyedari bahawa ianya melibatkan perkara sensitiviti agama (islam) Lembaga mengekalkan tuntutannya dan mengarahkan sekolah tersebut untuk membayar pelajar muslim yang terlibat sebanyak  $ 75,000 dalam kerosakan moral yang dialami oleh pelajar tersebut

Sekolah masakan tersebut mencabar keputusan itu di Mahkamah Tinggi Denmark, dengan mengatakan bahawa pelajar tersebut sering tidak lulus kerana terlalu kerap ponteng kelas yang telah mereka sediakan.

Mahkamah Tinggi walaubagaimanapun mengekalkan keputusan mahkamah rendah, tetapi mengarahkan sekolah untuk membayar jumlah yang lebih kecil dalam pampasan sebanyak 40,000 krone Denmark (kira-kira $ 6,000).-RT   
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: