.

"K.O.S" KRISTIAN ISLAM ORTODOK


Agama baru yg meniru Islam !! Ya Allah Hu Akhbar.Agama baru Kristian Ortodok Syria & Lebanon (KOS) dibawa masuk dan telah mula bertapak di Indonesia. Mempunyai Gereja seperti masjid namun pada kubahnya pula terdapat tanda salip.

Melalui video yang disebarkan di laman sosial tersebut secara jelasnya memperlihatkan bacaan ayat-ayat Al-Quran. Namun setelah kami bertanyakan kepada yang orang yang lebih arif , ianya adalah ayat-ayat dari kitab Injil yang mempunyai tulisan arab.

Dikatakan bahawa ajaran agama ini saling tak tumpah seperti agama islam. Mereka turut melakukan solat seperti islam , membayar zakat ,berpuasa serta mereka mempraktikan cara hidup orang islam. 

KOS juga turut membuat cetakan Al-Quran versi baru yang mana terdapat empat pertambahan surah baru yang dimuatkan surah-surah tersebut adalah Al-Iman , Al-Wasaya , Al-Tasajud dan surah Al-Musliin. 



Sebagai seorang yang beragama islam serta taat kepada ajaran agama dan tuntuan illahi , menajdi sebuah tanggungjawab kepada kita untuk menyebarkan apa yang sepatutnya agar ianya di peringati serta prihatin kepada isu yang sensitif ini. 

WAALLAHU A'LAM         
Share on Google Plus

About Najwa Kipidap

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment