.

BEST GILER!!!!!! 3.3 JUTA PELUANG PEKERJAAN!!!!

Dalam tempoh 8 tahun bermula pada tahun ini , kerajaan akan berusaha sebaik mungkin bagi menyediakan peluang pekerjaan sebanyak 3.3 juta peluang pekerjaan bagi memenuhi 12 sektor industri dibawah Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) termasuk Gas dan Petroleum. 


Perkara ini , dinyatakan sendiri oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin (TPM) di IKBN Pagoh , semperna Karnival Kerjaya 2012 di Institut tersebut . 




Sehubungan dengan itu , Timbalan Perdana Menteri menyeru agar belia Negara melengkapkan diri dengan pelbagai kemahiran bagi mengisi peluang pekerjaan yang bakal diusahakan oleh kerajaan Malaysia. 


"Perkara utama bagi menjayakan program ini , ialah menjana Modal Insan dengan kemahiran dan pengalaman supaya sektor ekonomi negara berkemabang pesat dan peluang pekerjaan dapat dipenuhi." katanya didalam ucapan perasmian Karnival kerjaya 2012 di Institut Kemahiran Belia Negara Pagoh , Johor. (SUMBER)


TWH : 


3.3 juta peluang perkerjaan ini seharusnya disambut baik oleh golongan atau generasi muda ketika ini. Bukannya lama , hanya 8 tahun sahaja masa yang perlu diambil bagi memastikan program yang diusahakan oleh Kerajaan ini berjaya dengan sebaiknya. Perkara ini jika dinilai dengan sebaiknya , ianya mampu mengatasi masalah penganggguran yang boleh dikatakan agak serius di Negara ini . Perkara ini terjadi apabila sikap memilih kerja dikalangan mereka lepasan Universiti. 


RENUNG-RENUNGKAN ...
SELAMAT BERAMAL..... 
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: