.

RM230JUTA TERBENGKALAI-KEDAH !!!!!!!!


KEDAH- Projek yang bernilai RM230 juta kini terbengkalai sejak dari tahun di mana projek tersebut dilancarkan lagi . Kini telah masuk tahun ketiga , projek tersebut masih lagi belum berjalan. 

Projek yang diberi tanggungjawab oleh kerajaan Negeri Kedah kepada anak syarikat yang berdaftar dibawah  Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah masih lagi tidak berjalan sedangkan sebagala urusan penting serta acara pecah tanah juga telah dilakukan sendiri oleh Menteri Besar negeri tersebut iaitu Azizan . 

Sebanyak 128 Unit rumah dengan harga mampu milik iaitu RM144,000.00 seunit telah habis ditempah oleh rakyat Kedah yang hadir sewaktu acara perasmian dan pecah tanah tiga tahun lalu. Tetapi apa yang mengecewakan pemilik rumah tersebut , sehingga kini tiada seunit pun siap dibina oleh pemaju yang diberi tanggungjawab tersebut. 


Tinjauan dibuat oleh sahabat bloggerian's TWH mendapati bahawa kawasan tersebut kelihatan terbiar , serta yang hanya kelihatan adalah seunit rumah contoh , pejabat urusan serta 10 unit rangka rumah yang masih belum disiapkan. Ini menunjukan bahawa Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah tidak prihatin terhadap projek rumah tersebut. Secara jelasnya ini telah mengakibatkan kerugian yang besar terhadap 128 orang pemilik rumah tersebut. 

Sumber Berita ---> unitmediasiber
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: