.

PENULISAN KHAS !!!!!! UNTUK MELAYU SAHAJA !!!!


Hubungan SULIT diantara Anwar Ibrahim dan Amien Rais (Indonesia) 

Amien Rais pemimpin dan tokoh politik yang Opportunis di Indonesia mempunyai hubungan  baik dengan Pucuk pimpinan tertinggi PKR iaitu Anwar ibrahim sejak dari mula Anwar Ibrahim berada di dalam UMNO lagi . Amien Rais yang terkenal dengan gerakan revolusi Indonesia pada zaman pemerintahan Seoharto , sememangnya seorang pemimpin yang suka bermain dengan sentimen perkauman sehinggalah tercetusnya perbalahan antara kaum di Indonesia.Sehingga kini rakyat Indonesia khususnya masyarakat Tionghoa masih mengenang dan memperingati kejadian berdarah Mei 1998 sewaktu era permulaan gerakan reformasi yang berlaku di Indonesia 14 tahun lalu.

Detik cemas dan kekalutan yang berlaku semasa kejadian tersebut, agak sukar untuk dilupakan begitu sahaja apatah lagi tatkala jerit pekik meminta tolong dari gadis-gadis Cina yang dirogol kemudian dikelar kulitnya seakan masih tergiang-giang di telinga para saksi yang masih hidup.

Amien Rais yang bijak mengatur langkah didalam politik Indonesia , mengambil kesempatan keatas penderitaan rakyat Indonesia pada ketika itu yang terhimpit dengan masalah ekonomi  yang terlalu kritikal. 

Berdasar kepada kejaayan Amien Rais itu Anwar Ibrahim menjadikan beliau sebagai mentor untuk merampas dan menumbangkan kuasa kerajaan yang sedia ada , dengan cara memecah-belahkan bangsa MELAYU . 

Dengan berbekalkan kemarahan orang MELAYU kepada UMNO yang telah diburukan oleh Anwar Ibrahim sewaktu Anwar bersama-sama dengan UMNO , dan Korupsi Dalaman parti tersebut yang berpunca dari ANWAR IBRAHIM sendiri , berserta dengan Sensitiviti orang melayu terhadap agama islam maka Anwar Ibrahim telah menubuhkan parti KeAdilanRakyat yang dahulunya adalah untuk menuntut pembebasannya selepas dilucutkan jawatanya di dalam UMNO serta HILANG GELARAN TIMBALAN PERDANA MENTERI pada tahun 1998. 

HAsilnya kini adalah orang Melayu mula berpecah belah. Dijangkakan bahawa PRU013 akan datang pasti akan terjadi sekali lagi peristiwa berdarah 13 mei 1969. Ini dilihat relevan apabila undi bukan lagi menjadi mejoriti kepada Orang Melayu . Sebaliknya ianya berpihak kepada bangsa cina , apabila PRU-13 berlangsung nanti , dan segala tuntutan yang dibuat oleh orang cina di dalam usaha memenangi undi CINA , pasti akan ada pelbagai tuntutan di luar batasan pemikiran orang MEALYU . Maka , ugutan akan bermula disitu , ini pasti akan terjadi kerana ianya adalah AGENDA UTAMA anwar ibrahim untuk duduk di kerusi Perdana Menteri Malaysia.

TWH BERKATA : 

Banyak lagi pendedahan yang akan TWH lakukan dalam masa terdekat ini sebelum menjelangnya PRU-13 akan datang . Bagi membuka mata dan fikiran orang MELAYU MODEN serta masyarakat pribumi SABAH dan SARAWAK sekarang bukanya mudah. Ini kerana idealogi @ cara rakyat Malaysia berfikir tidak lagi untuk menyatupadukan diantara kaum. Usaha ini perlu dilakukan sekarang sebelum NASI BERTUKAR MENJADI BUBUR .. sebelum terjadinya " Yang Dikejar Tak Dapat , Yang Di kendong Habis berciciran " dan sebelum KAMPUNG TERGADAI , adalah lebih baik pendedahan ini dilakukan segera oleh semua Bloggerian Tanahair. TWH mohon kerjasama semua orang untuk membantu TWH melakukan pendedahan ini. Kerana tanpa ada penyambung atau penyebar pendedahan ini , maka ianya turut akan berkubur begitu sahaja. 


MOHON KERJA SAMA SEMUA .....



Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: