.

PERLU BACA!!!!!! LUKA LAMA BAKAL BERDARAH KEMBALI !!!!!!!

Peristiwa 13 Mei 1969 , sebuah peristiwa yang sememangnya tidak dapat dilupakan oleh seluruh lapisan masyarakat baik Melayu , India dan Cina .


Tetapi , apakah ianya akan berulang lagi pada tahun 2012 ini? Tiada siapa yang akan tahu jawapanya. Jika dikaji dan diperhalusi setiap gerak geri Anwar ibrahim , ada portensi perkara tersebut akan berulang kembali. 


DAP akan bertanding diatas 99 kerusi , PAS akan bertanding sebanyak 66 buah kerusi , PKR juga akan bertanding sebanyak 66 buah kerusi juga sama seperti PAS. Namun yang Pasti PAS akan menjadi balaci PKR dan DAP serta S.Y.M.P "saya yang menurut perintah". 


Pilihanraya ke-13 yang dijangka akan berlangsung pada tahun ini , dijangkakan sebuah Pilihanraya Umum yang paling sengit. Ini kerana undi Kaum Cina sudah menjadi UNDI mejoriti jika dibandingkan dengan yang sebelum ini iaitu undi mejoriti terletak ditangan bngsa MELAYU. 
Sudah pasti , Anwar Ibrahim akan mengambil peluang ini bagi memastikan cita-citanya tercapai untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Dengan cara , bangsa Cina PRO-DAP untuk mendesak kerajaan pusat agar merealisasikan apa tuntutan mereka. Sekiranya Kerajaan pusat tidak dapat tunaikan , maka secara Automatik , orang cina akan berhimpun di dua lokasi iaitu PULAU PINANG dan juga KUALA LUMPUR. Apabila perhimpunan berjaya diadakan , maka rusuhan ganas pula akan menyusul. Maka tercetuslah peristiwa berdarah sekali lagi.
Dalam pada masa yang sama , DONG ZONG kuasa kedua kepada DAP juga telah memainkan peranan mereka ketika ini. Mereka merasakan bahawa DONG ZONG adalah kuasa kedua terbesar DAP yang membawa suara masyarakat cina di Malaysia. Perkara ini Bangsa Melayu di Malaysia masih tidak nampak , mengapa perlu DONG ZONG diwujudkan. Dong Zong yang bergerak ala KOMUNIS serta berfahaman komunis adalah batu api yang akan membakar hati masyarakat cina agar peristiwa seperti 13 mei 1969 terjadi sekali lagi. 


Gerakan ini dapat dilihat secara nyata apabila DONG ZONG sudah mula mendesak kerajaan agar KESAMARATAAN diantara 3 bangsa mejoriti di Malaysia dapat di realisasikan. Selain daripada hak kesamarataan tersebut , DONG ZONG juga mendesak agar BAHASA CINA DAN BAHASA MELAYU menjadi bahasa kebangsaan di Malaysia. Artikel selanjutkan sila rujuk di SINI  

Apakah yang dimaksudkan dengan HAK KESAMARATAAN tersebut. Satu persoalan yang perlu dijawap oleh PAS. Apakah fahaman mereka terhadap perkataan HAK KESAMARATAAN tersebut didalam kamus perjuangan PAS. 


Selepas pengisytiharan DONG ZONG lalu , sehingga ke hari ini PAS tidak berbunyi langsung sama ada untuk membantah kewujudan DONG ZONG mahupun melakukan perhimpunan haram bagi membantah parti cina DONG ZONG diwujudkan. Seolah-olah menunjukkan bahawa PAS menyokong penuh penubuhan dan perjuangan DONG ZONG. PAS masih tidak nampak dimana halatuju DONG ZONG yang sebenarnya. 


Apabila HAK KESAMARATAAN yang dituntut oleh DONG ZONG keatas kerajaan pemerintah hari ini berjaya di REALISASIKAN , maka secara tidak langsung HAK KEISTIMEWAAN ORANG MELAYU juga akan terhapus , ini membawa maksud mereka telah langgar perlembagaan Malaysia. Apabila mereka berjaya melanggar PERLEMBAGAAN MALAYSIA , secara tidak langsung kedudukan Raja-RAJA MELAYU juga akan terancam. 


PERSOALANYA , APA LAGI YANG TINGGAL UNTUK BANGSA MELAYU !!!!!!!! jika perkara tersebut benar2 terjadi.?????
SILA JAWAP  NIK ABDUL AZIZ NIKMAT , HAJI HADI , ANWAR IBRAHIM , NURUL EZZAH , WAN AZIZAH , dan SESAPE SAHAJA PRO PEMBANGKANG .... SILA BERI JAWAPAN KEPADA TWH !!!!!





  

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: