.

HARUS BACA !!!!!! LEFT.ADNAN MEROYAN LAGI !!!!!


Pelakon Hairie Othman merasakan benar-benar dianaktirikan oleh syarikat produksi di negara ini yang enggan memberinya peluang berlakon selepas dia menyertai PAS pada 26 Jun lalu. Hairie atau nama sebenarnya Khairie Othman, 41, berkata dia bagaimanapun tidak ralat dengan diskriminasi tersebut kerana mahu memberi tumpuan yang lebih sebagai penceramah untuk parti tersebut.

"Sudah 20 tahun lebih saya berada dalam industri lakonan dan belum pernah lagi tidak ada tawaran berlakon dalam diri saya. Tetapi selepas saya masuk PAS, memang jelas saya didiskriminasikan.

"Bukankah kita hidup sebagai negara demokrasi? Jika benar, mengapa orang seperti saya disisihkan?" soalnya yang dihubungi mStar Online di sini petang Khamis. Selepas drama Waris yang kini sedang ditayangkan setiap Khamis, di TV3 (pukul 10 malam), Hairie telah menjalani penggambaran terakhirnya iaitu Opah sebanyak 13 episod untuk siaran RTM>.

Tambah Hairie, dia kini lebih senang dengan bidang baru iaitu menjadi penceramah walaupun bayarannya tidak tetap iaitu bergantung kepada sumbangan yang diberi oleh mereka yang hadir mendengar ceramahnya. Malah dia bersyukur kerana masih lagi mampu menanggung kos sara hidup menerusi ceramah yang dibuat walaupun tidak lagi aktif dalam bidang lakonan yang diminatinya

"Sebenarnya, jadi penceramah atau pelakon, suasana kehidupannya lebih kurang sama sahaja kerana industri lakonan kita tidaklah sebesar mana. [SUMBER]

Bekas pelakon yang memegang watak sebagai Left.Adnan seperti yang telah tercatat didalam sejarah Negara sebagai wira yang mempertahankan Negara dari ancaman musuh satu masa dahulu nyata tidak menjiwai watak tersebut sebagai seorang pejuang.

Selepas Hairie Othman menjadi ahli PAS secara rasmi pada 26 haribulan lalu , Hairie menyatakan bahawa dirinya tidak lagi diberi tawaran untuk meruskan keriernya yang telah diceburi olehnya selama 20 tahun. 

Sikap Hairie yang tidak seperti  hero negara Left.Adnan memberikan impak kepada dirinya selepas menyertai parti politik pembangkang (PAS). "Walaupun bayaran yang diterima sebagai seorang penceramah jemputan disetiap majlis anjuran PAS , tidak semewah yang pernah diterima olehnya didalam arena seni , namun usahanya adalah untuk menjadikan seni layar perak Malaysia mengikut landasan agama islam." katanya didalam setiap ceramah yang dihadiri olehnya.   

TWH juga menganggap bahawa Hairie meroyan tak tentu pasal , apabila tidak ada langsung syarikat seni yang menawarkan job lakonan kepadanya selepas membuat pengumunan untuk menyertai parti PAS lalu. Mana tidak nya, kalau diri tu pernah diberi penghormatan untuk menjiwai watak seorang pahlawan negara , seharusnya Hairie perlu terus menjiwainya dengan penuh penghayatan cintakan negara.
Tetapi ianya tidak berlaku dan tidak meninggalkan kesan kepada dirinya , seolah-oleh cerita "left.Adnan" tersebut adalah sebuat cerita yang sengaja direka-reka untuk menghasilkan jiwa petrotik dihati rakyat Malaysia agaknya. 

HAIRIE BENGAP !!!!!! SUKA NEGARA HURU HARA !!!!! PUIIIIIIIII !!!!! 
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: