.

HARUS BACA !!!!! RANCANGAN PERHIMPUNAN GANAS MERDEKA !!!!

Selama lebih dua minggu para pemimpin parti pembangkang yang melabelkan diri mereka sebagai Pakatan Rakyat (PR) telah beriya-iya mengecam dan menyerang slogan "Janji Ditepati" yang dijadikan tema untuk Sambutan Kemerdekaan Ke 55, konon kata mereka tema tersebut berbau politik dan tidak patriotik.

Serentak dengan kecaman tersebut, mereka melancarkan pula tema dan logo sendiri sekaligus tercatat dalam sejarah tanahair inilah pertama kalinya sambutan kemerdekaan memiliki dua tema berasingan dari dua kem yang berbeza.

Malangnya, dalam pada pihak pembangkang bersungguh melancarkan kempen boikot terhadap tema Janji Ditepati atas alasan kemerdekaan negara dicemari unsur politik, kini tidak semena-mena timbul pula gabungan 20 NGO pro pembangkang yang mahu membuat himpunan 'Janji BERSIH' di Dataran Merdeka pada malam 31 Ogos 2012.

Kesemua muka-muka individu yang mengaku mewakili 20 NGO itu merupakan muka sama yang mendukung perjuangan PR malah terlibat secara langsung menganjurkan himpunan Bersih 3.0 yang berakhir dengan huru-hara dan keganasan pesertanya tempohari.
Pengerusi Bersama Bersih 2.0 yang mengetuai kesemua NGO tersebut juga secara sinis menyindir tema "Janji Ditepati" sebagai janji-janji kosong oleh kerajaan, di masa yang sama turut menyeru rakyat Malaysia memakai pakaian kuning sempena sambutan kemerdekaan kali ini. [SUMBER]

Janji BERSIH , perhimpunan yang telah dirancang oleh puak-puak FUCKATANRAKYAT yang bakal berlangsung pada masa yang sama disambut oleh seluruh rakyat Malaysia di Bukit Jalil nanti iaitu pada 30-08-2012. Tetapi seperti kebiasaanya puak-puak ini akan menyambut diatas jalan raya Kuala Lumpur dengan rusuhan dan maki hamun. 

Dalam gambar diatas , Lim Kit Siang (DAP), Anwar Ibrahim (PKR) dan Mustafa Ali (PAS) dengan penuh rasa gembira yang kononya bahawa FUCKATANRAKYAT telah sepakat untuk menggunakan Logo dan tema yang sama bagi sambutan hari Kemerdekaan Negara yang Ke-55 di keempat-empat negeri yang berada di bawah pemerintahan mereka. 

Tetapi ketika ditemu ramah oleh pihak Media ketika perlancaran logo dan tema tersebut , Mustafa Ali diacukan soalan " Mengapa Tidak Mursyidul Am PAS atau Presiden PAS sahaja yang berdiri bersama ketua-ketua parti FUCKATANRAKYAT bagi menggambarkan kesepakatan FUCKATANRAKYAT"? Jawapan yang diberikan oleh Mustafa Ali sama sekali tidak menggambarkan langsung kesepakatan mereka.

"LOGO dan TEMA fuckatanrkyat kini telah diterima pakai oleh semua negeri-negeri yang berada dibawah pemerintahan FUCKATANRAKYAT. Walaupun Kedah , Kelantan , Pulau Pinang dan Selangor pada sebelum ini mempunyai tema mereka yang telah mereka tetapkan, tetapi bagi menunjukan sebagai sebuah kesepakatan yang dicerminkan oleh FUCKATANRAKYAT." kata Mustafa Ali.

Ini jelas menunjukan bahawa Presiden PAS tidak bersetuju langsung dengan tema dan Logo yang dilancarkan oleh FUCKATANRAKYAT. Jika Tuan Guru Hadi Awang bersetuju , mengapa tidak Hadi Awang sendiri yang berdiri seiring dengan ketua pembangkang yang lain? Nyata FUCKATANRAKYAT masih lagi tidak sebulat suara. 

PAS adalah penentu undi bagi FUCKATANRAKYAT , tetapi malangnya dalam isu seperti ini pun PAS tidak mampu untuk berdiri sendiri bagi membantah apa yang mereka tidak persetujui dan tidak kena dengan perjuangan PAS sebelum ini. Ibarat kata , seperti "LEMBU DICUCUK HIDUNG".






Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: