.

HARUS BACA !!!!! KENAPA PERLU DIHINA SULTAN !!!!!



Lagi kes menghina Sultan Johor kerana mengetuai Pasukan Grup Khas Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kelmarin menerusi laman sosial itu. 

Sebelum ini Baginda Sultan Johor dituduh menyalahgunakan duit rakyat dengan membeli number plate kereta WWW 1 dengan nilai sejuta. Kini Baginda Sultan Johor dihina lagi kerana mengetuai Grup Khas Angatan Tentera Malaysia (ATM). 

Persoalanya mengapa perlu ditentang Sultan dan Institusi Raja-Raja Melayu. Masalahnya yang menetang juga adalah Orang MElayu sendiri , menentang ketua Agama Islam Negeri pulak tu. Menghina dengan kata-kata kesat lagi . Apa hina sangat ke Institusi Raja-raja Melayu ni. Ke dah teringin sangat nak jadi Sebuah negara yang bukan Islam adalah agama rasminya.

Berapa sen sangat lah yang Baginda ambil duit rakyat ni ? Silap2 tak ada langsung . Sebb Baginda sendiri pernah mengeluarkan statement bahawa alaunya sebagai Sultan pun tidak diambil , sebaliknay dimasukan pula kepada badan yang lain bagi memastikan bantuan kepada rakyat Johor berterusan . 

Soal Baginda makan duit rakyat tidak timbul , sebb esok di Akhirat bukan rakyat yang akan menjawab untuk pihak Baginda Sultan Johor di hadapan Allah s.w.t. 

Orang Melayu seharusnya menjaga apa yang kini menjadi HAk Kepada MElayu selain daripada Keistimewaan Orang-orang Melayu, juga hak Melayu adalah Institusi Raja-raja Melayu. Jika ini pun tidak dipertahankan , maka tidak hairan jika , Robohnya Kota Melaka itu , terjadi kembali ketika ini. 

Orang Melayu masih dikaburi mata mereka dengan dakyah kosong yang dibawa oleh pihak opposition @ pembangkang. Tujuan Pembangkang adalah untuk melihat Bangsa Melayu berpecah belah , Islam hancur di MAlaysia , Maruah Melayu turut tergadai. Itu sahaja apa yang mereka mahukan. 

Renung-renungkan ...  

  
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: