.

HARUS BACA !! KES AKAUN AMANAH PERUMAHAN BUMIPUTRA PULAU PINANG !!!!!


Jika tidak kerana angin , masakan pokok akan bergoyang. Perumpamaan yang merujuk kepada Kes Akaun Amanah Perumahan Bumiputra Pulau Pinang sebanyak RM33.36juta yang telah diperuntukan bagi membina rumah kos rendah bagi kouta Bumiputra tidak dibelanjakan oleh Lim Guan Eng. 

Jika benar akaun tersebut tidak wujud mengapa pula ada pihak yang mempersoalkan duit tersebut. Kemana hilangnya duit tersebut? Setiausaha Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang  Mohd. Nor Suhaili Jamali mempersoalkan duit tersebut serta menggesa Lim Guan Eng untk menjawab persoalan tersebut. 

Tetapi sehingga ke hari ini , LGE masih lagi tidak menjawap soalan tersebut dengan tepat dan betul. Malah LGE masih lagi berdolak dalik dengan menyatakan bahawa , Utusan Malaysia berniat jahat terhadap kerajaan Negeri yang diperintah olehnya. 

LGE menyatakan bahawa , yang penting adalah "kita telah bina rumah kos rendah , dan biar lah rakyat menilai sendiri", katanya kepada pemberita.

Memang sungguh bagai dikata orang , MELAYU Pulau Pinang dipinggirkan oleh DAP yang mempunyai cita-cita untuk menjadikan Pulau Pinang sebagai Singapura Ke-2. Kini DAP bergerak dengan cara halus agar MELAYU Pulau Pinang dapat diusik dari Negeri yang diberi jolokan nama Pulau Mutiara itu. 

Maka tidak hairan lah sekiranya Orang Melayu di Pulau Pinang terus ditindas dari segala aspek terutama sekali aspek Ekonomi. Orang Melayu Pulau Pinang akan terus menjadi sebuah bangsa mundur dan miskin. Nasib orang Melayu di Pulau Pinang akan terus tidak terbela , walau pun Perdana Menteri didlam pembentangan FEE baru-baru ini telah memperuntukan sebanya RM129Juta bagi memastikan ekonomi orang Melayu Pulau Pinang akan meningkat di dalam Projek Eksklusif yang telah dinyatakan olehnya. 

RENUNG-RENUNGKAN ,,,,,  


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

Man driver said...

Nampak sangat lge memang hendak mengurangkan populasi org-org Melayu yg tinggal di Pulau Pinang.