.

HOT HOT !!!! ORANG MELAYU SUDAH MUAK !!!!!

KUBU DAP DIGEGAR LAGI !!!!!

Perjuangan politik yang dibawa oleh DAP kini dilihat semakin menjelekkan serta dipandang jijik oleh orang-orang Melayu.DAP secara terangnya kini menolak 100% perjuangan PAS dan ingin menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara bukan Islam dan Bahasa Melayu bukan lagi bahasa rasmi dia Malaysia. 

Mengapa DAP takut kepada Perlaksanaan Hukum Hudud ? 

Menyedari akan kekuatan orang Islam sejak dari dahulu lagi , 1500 tahun dahulu , kebanyakan perang yang terlakar di landscape perjuangan penyebaran agama Islam , belum ada lagi mencatatkan bahawa tentera Islam lemah walaupun dengan hanya kekuatan 313 orang , namun kerana semangat yang ada serta keimanan  yang dibekalkan , Tentera Islam menang. Ini terbukti didalam sejarah islam didalam Perang Badar. 

Rentetan daripada itu lah mengapa DAP kini sedang takut kepada penyatuan semula orang-orang islam terutama orang-orang melayu di Malaysia. Ini nyata dan logik . 

Ketika ini umat islam berbangsa Melayu di Malaysia sedang diuji oleh Allah s.w.t untuk bersatu walaupun berlainan fahaman politik , namun apa yang Allah kehendakan adalah ISLAM ITU BERSATU. Baru lah akan ada persefahaman dan membentuk sebuah Negara Islam . Ini yang orng kita tidak faham. So Far NIK AZIZ sendiri pun tak faham , kalau dia faham dah lama Nik Aziz mencari jalan untuk menyatupadukan semula orang-orang melayu yang beragama Islam.

Sebaliknya Nik Aziz pula yang seronok melihat Orang Islam Melayu ni berpecah belah , bergaduh , tidak sefahaman , malah ada yang lebih keji lagi iaitu , Solat didalam sebuah masjid tetapi imamnya ada dua orang sedangkan masing-masing menghadap pada kiblat yang sama . Mengapa ini perlu berlaku. ?

DAP tidak kuat

DAP tidak mempunyai penyokong yang kuat sepertimana MCA yang bernaung dibawah rumpun UMNO sejak dari dahulu lagi . DAP wujud selepas era pemberontakan KOMUNIS berakhir. DAP adalah sebuah parti serpihan daripada kumpulan komunis yang telah diberi pengampunan oleh pucuk pimpinan negara pada ketika itu. Namun apa yang berlaku sekarang adalah , komunis sudah tiada lagi , tetapi , harus diingat DAP itu adalah serpihan Komunis yang masih tinggal. 

Maka tidak hairanlah jika idea untuk berhimpun di jalanan di lahirkan kepada orang-orang Melayu pada hari ini. Terutama kepada penyokong PAS yang sememangnya gemar untuk turun ke jalanan utk berdemostrasi. 

DAP terpaksa menggunakan PAS yang kini mempunyai undi yang ramai , dan yang paling ramai jika dibandingkan dengan dua parti yang lain , iaitu PKR dan DAP. Secara terangnya DAP semenangnya mengharapkan undi dari penyokong PAS bagi memastikan DAP terus bertapak dan menjadi pilihan rakyat didalam perjuangan politik mereka.

Jika tiada penyokong-penyokong dari parti PAS , sudah lama DAP berkubur dan hanya menang utk Negeri Pulau Pinang sahaja . Kini orang-ornag melayu Pulau Pinang sudah mula menunjukan rasa tidak selesa mereka terhadap pemimpin yang memerintah Negeri tersebut iaitu Lim Guan Eng. Terlalu banyak penindasan yang berlaku terhadap orang-orang melayu di Pualau Pinang sejak dari Lim Guan Eng mengambil tampuk pimpinan Negeri di Pulau Pinang . 

KESIMPULANYA.

DAP dan PKR akan meneruskan agenda mereka bagi mewujudkan sebuah Negara Sekular yang secara tidak langsung akan menghakis apa sahaj kepentingan kepada Orang Orang Melayu. Walau pun secara dasarnya adalah Negara kita adalah mempunyai Agama Islam sebagai Agama Rasmi dan Bahasa Melayu adalah sebagai bahasa rasmi negara PADA DASARNYA dan PRINSIPNYA sahaja. Ini kita kena faham betul-betul Apa itu NEGARA SEKULAR yang BERDIRI DIATAS PRINSIP NEGARA MALAYSIA ADALAH SEBUAH NEGARA ISLAM. 

Maka apa yang perlu orang kita buat adalah , bersatu diantara PAS dan UMNO perlu bersatu semula bagi mewujudkan dan mengekalkan PRINSIP tersebut. Sekrang bukan lagi masa untuk kita masih menyalahkan orang sana sini bagi menunjukan siapa yang betul , dan siapa pula yang salah . Mengapa tidak kita berfikiran , Ambil yang jernih dan buang yang keruh bagi memastikan generasi akan datang , tidak lagi berada didalam kekeliruan dan kemelut politik yang sebegini. Tambahan pula Malaysia sedang menuju kearah sebuah Negara yang betul-betul membangun dari segala aspek. 

Rakyat Malaysia perlu membuka fikiran umpama kata orang putih .."think out of the box " . Berfikir untuk meneruskan kemajuan Negara , membantu Negara untuk menongkah arus pembangunan dengan lebih pesat dan lebih maju. 

RENUNG..RENUNGKAN... 














Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: