.

HARUS BACA !!!!! APABILA SUDAH KEKERINGAN ISU !!!!

Dakwaan 300,000 kaum india tidak mempunyai dokumen pengenalan diri sebagai warganegara Malaysia hanyalah permainan fitnah pembangkang semata-mata. 

Jika benar bagai dikata PR Dato' Seri Hishammuddin sudah bukak gelanggang cabaran buat pemimpin PR yang memekak isu fitnah ini untuk dibuktikan dengan sahihnya. 

Bagaikan sudah kekeringan isu untuk diketengahkan oleh Pembangkang. Macam dah terdesak sangat pun ada jugak. Jika benar mereka yang disenaraikan itu tiada dokumen pengenalan diri mereka , tak kan sampai ke angka 300,000 ramainya. Orang pri-bumi sebelah borneo tu duduk dalam hutan pun sudah ada dokumen pengenalan diri mereka sendiri , takkan yang duduk dalam bandar sebelah semenanjung boleh tak ada dokumen pengenalan diri kan ke tak logik dek akal. 

Sebab itu Dato" Seri Najib lantang mengunakan kata-kata Inggeris yang popular  ‘You can fool some other people some other time but not all the people all the time’ sewaktu merasmikan Perhimpunan Agung MIC di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di Kuala Lumpur Sabtu.

Menurut Hishammuddin, melalui kempen MyDaftar yang dilancar khusus untuk menyelesaikan isu dokumen pengenalan diri kaum India, sebanyak 9,529 mendapatkan borang permohonan dan 7,061 menyerahkan permohonan lengkap.

Daripada jumlah itu, 6,612 mendapat kelulusan dokumen pengenalan diri dan program tersebut masih berlangsung, katanya. (SUMBER )

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

Anonymous said...

biasa la tu , benda kecik kalau dibesarkan akan jadi kecohkan. tapi apa masalahnya kalau memang ada dari 300ribu seperti yg dikatakan tu adalah pendatang baru. hakikatnya la ramai orang india kat malaysia merupakan pendatang baru yang tidak layak untuk mendapatkan hak warganegara.