.

PEMBUKTIAN !!!!!! PR SUDAH MULA TIADA PERSEFAHAMAN !!!!!




Kelemahan PAS sebagai sebuah parti serpihan UMNO yang kononnya memperjuangkan prinsip Islam amat tersrlah sekali pada muktamar parti itu yang ke 58 yang berlangsung baru-baru ini.

Sememangnya dijangkakan semangat barisan pimpinan dan perwakilan PAS berkobar-kobar semasa ucapan dan sesi perdebatan.

Ini lumrah dalam mana-mana parti politik dan PAS sebagai sebuah organisasi siyasi yang bertopengkan Islam juga tidak terkecuali dalam menonjolkan imej 'kejantanannya', apatah lagu musim pilihan raya umum sudah tinggal beberapa bulan lagi.

Antara elemen 'kejantanan' PAS yang dipamerkan kepada ahli-ahli semasa persidangannya ialah desakan kuat supaya presiden Abdul Hadi Awang dilantik ke jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat memenangi PRU13 kelak.

Ini sudah tentunya bertentangan dengan kehendak sekutu pas, DAP yang mahukan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim menduduki jawatan itu.

Anwar pula secara sinis menjawab bahawa perkara tersebut boleh dibincangkan apabila sampai ketikanya kelak. (BACA SETERUSNYA ) 
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: