.

HARUS BACA !!!!! ISLAM TETAP ISLAM - MELAYU TETAP MELAYU !!!!!



Umat Islam memerlukan majoriti sekurang-kurangnya dua pertiga dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) bagi memastikan undang-undang yang bercanggah dengan agama dapat dipinda. 

Bekas Ketua Hakim Negara, Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim, berkata pilihan raya umum itu penting bagi menjamin dan memartabat agama Islam sebagai agama tertinggi negara. 

Katanya, ini disebabkan peruntukan Islam sebagai agama Persekutuan sering mengundang polemik dan perdebatan pelbagai pihak sejak kebelakangan ini.

“Ia adalah serius bagi umat Islam tanpa mengira bangsa, kita mesti dapat dua pertiga dan boleh buat pindaan undang-undang yang bercanggah dengan Islam.

SUMBER : Bharian

Isu tuntutan agama lain di Malaysia agar mempunyai hak kesamarataan dengan Agama Persekutuan iaitu Islam , amat lah tidak wajar dipertikaikan. 

Didalam perlembagaan telah pun tertulis dengan jelas bahawa Agama rasmi persekutuan adalah agama islam , ini yang telah dipersetujui oleh ketiga-tiga bangsa dahulu bagi mencapai kesepaduan dan keharmonian negara. 

Isu ini adalah isu yang sensitif , isu yang akan menimbulkan rasa ketidak puasan hati orang2 Melayu beragam islam di Malaysia , malah akan menjadi punca terjadinya peristiwa berdarah seperti 13 Mei 1969. 

Agama lain jug aperlu sedar bahawa hanya 1 sahaja Agama yang menjadi dan telah dipersetujui sebagai agama rasmi . agama persekutuan , iaitu Islam . jika mahu dikaji kesamarataan , perkara tersebut ada terlulis di dalam perkara 3 perlembgaan Negara. 



Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: