.

!!!!!HARUS BACA!!!!! KEMUNGKINAN PESAWAT DIRAMPAS DISIASAT!!!!


Ekoran daripada kenyataan media yang dibuat oleh Dato' Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia semalam menyatakan bahawa kemungkinan pesawat MH370 boieng 777 dirampas masih belum mendapat keputusan yang sebenar.

Jika mengikut kepada petunjuk radar pesawat tersebut telah membuat pusingan balik.Ianya tidak cukup untuk membuktikan bahawa pesawat tersebut sedang dirampas oleh pihak tertentu.

Najib, dalam sidang media itu, antara lain berkata operasi SAR di Laut China Selatan dihentikan dan penggunaan aset akan dinilai semula berikutan maklumat terbaharu menunjukkan pergerakan pesawat itu sengaja dipesongkan dari laluan asal.

Perdana menteri juga memaklumkan bahawa berdasarkan perkembangan terkini misi mencari pesawat MH370, pihak berkuasa telah memfokuskan semula tumpuan penyiasatan mereka kepada anak kapal dan penumpang pesawat itu.

Beliau turut mengesahkan pesawat tidak dikenali yang dikesan oleh radar utama adalah pesawat MAS MH370.

Mengenai laporan media kemungkinan pesawat itu dirampas, Najib menegaskan pihak berkuasa masih menyiasat semua kemungkinan sehingga kepada punca penerbangan MH370 dipesongkan dari laluan penerbangan asalnya.


Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: