.

[UPDATE] HARUS BACA !!!!!!! PRK KAJANG - BN MEJORITI MENINGKAT !!!!!



T.W.H - Dakwaan PKR yang senang-senang menyatakan bahawa peningkatan undi MELAYU di PRK DUN Kajang seolah-olah memenangkan dan menyenangkan hati sendiri walau pun pada hakikatnya 48 % undi mejoriti bagi DUN Kajang adalah Melayu. 

Adakah PKR sedang berkhayal ? 

Seperti yang kita sedia maklum, penyandang kerusi bagi Dun Kajang adalah parti DAP rakan sekutu yang paling baik dengan PKR. Populasi  penduduk atau pengundi Dun Kajang mengikut pecahan kaum secara jelasnya menunjukan 48% adalah masih lagi Melayu. Manakala 40% adalah pengundi berbangsa Cina , 10% lagi adalah pengundi India serta baki lagi 2% itu mewakili lain-lain.

Krisis dalam Pakatan antara Pas dan PKR bagaikan tiada kesudahan di tambah pula dengan bukti mahkamah yang banyak memihak Umno serta kegagalan mereka menunaikan janji mereka sebelum ini adakah apa yang di ucapkan oleh Timbalan Pengarah Pilihan Raya PKR untuk DUN Kajang Zuraidah ini boleh diterima.

Menurut Timbalan Pengarah Pilihan Raya PKR untuk DUN Kajang Zuraidah Kamaruddin (kiri) berkata, data yang daripada pejabat daerah pengundi mereka menunjukkan peningkatan sokongan Melayu berbanding pada 2013 sedangkan dari isu isu yang pm sebut tadi jelas tidak memihak kepada mereka.
Zuraidah turut berkata kononya, sokongan Melayu kini di peringkat 45 peratus, Cina di peringkat 65 peratus manakala kaum India pula 55 peratus.
“Sokongan kaum Melayu kini meningkat lapan peratus berbanding tahun 2013 benarkah apa yang di ucapkannya ini jika hanya setelah ada kenaikan sebanyak 45% bermakna sokongan melayu adakah terlalu rendah untuk pakatan rasanya benar sebab melayu masih bijak menilai isu2 isu agama yg di persenda pakatan akan tetapi kenaikan sokongan melayu bagi pm adalah satu penipuan dan sekadar nak menyedapkan hati mereka sahaja.
Satu angan angan kosongnya di akhir ucapannya yang pm baca di MK kononya sasaran adalah 60 peratus akan tetapi beliau perlu ingat rakyat ada mata ada telinga ada gerak hati serta ada di bekalkan ilmu untuk menilai apa yang pakatan lakukan selama ini dan sebenarnya yg pm nak sampaikan pada beliau adakah bukti bukti ini tidak memadai untuk menyatakan bahawasanya PKR Selangor bukan semudah itu nak menilai kemampuan BN di PRK Kajang ini nanti ditambah pula dengan keaipan mereka sendiri dengan mereka yg sewenang wenangnya meletak jawatan sendiri kini mereka pula yang sibuk berkempen atas kemenangan lalu jadi bak kata pepatah tak ada kerja cari kerja tak ker itu mengkhianati kepercayaan rakyat yang mengundi mereka.
PERKEMBANGAN TERKINI. 
Pertambahan undi luar yang baru dikesan serba sedikit akan mengubah angka mejoriti kemenangan pembangkang pada pru-13 yang lalu.
Ini adalah kerana rakyat atau pengundi khususnya pengundi berbangsa Melayu sudah pun mula merasakan bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri terdahulu tidak pernah menjaga hak Melayu di kawasan mereka. 
Kepincangan ini dilihat semakin ketara apabila pelbagai isu yang timbul dikawasan tersebut khususnya di kawasan sekitar Kampung Sungai Kantan dan Kampung Sungai Sekamattidak pernah diambil kesah pun oleh wakil rakyat yang terdahulu.
Bagaimana PKR begitu mudah menyatakan bahawa sokongan pengundi Melayu telah meningkat sedangkan banyak isu yang melibatkan bangsa mejoriti di kawasan itu tidak pernah terbela pun oleh wakil rakyat DAP terdahulu.
MEJORITI UNDI PASTI AKAN MERUBAH
Menyedari bahawa wakil rakyat parti pembangkang tidak pernah mengambil berat isi hati pengundi Melayu pasti akan menjadi antara punca mejoriti sokongan terhadap parti pembangkang bagi Dun Kajang ini pasti akan dapat dikurangkan. 
Bukan hanya pengundi Melayu malah,pengundi cina juga akan membantu kepada pengurangan undi mejoriti sekiranya Pakatan Rakyat memenangi kerusi Dun Kajang.
Wan Azizah bukan lah calon pilihan dan layak untuk letakkan sebagai Ahli Dewan Udangan Negeri bagi kawasan Kajang. Jika ditanya secara personal kepada bukan calon pilihan tersebut berkenaan dengan profil kawasan tersebut sudah tentu Wan Azizah akan tergagap untuk menjawap.
Malah sekiranya Wan Azizah menang sekalipun di Dun tersebut adakah mampu wan Azizah untuk menjadi seorang pandai berjanji kepada pengundi Melayu sebaliknya ianya hanya menjaga hati pengundi cina DAP dan ianya adalah mempunyai kepentingan terhadap suaminya sendiri.
Sedangkan sepanjang mereka berkempen meraih undi pun sudah mula desas desus mulut orang kawasan mula mengumil dengan pelbagai pertanya dan persoalan 
ADAKAH WAN AZIZAH akan MEMBELA nasib MELAYU ? 
ADAKAH Wan AZIZAH akan ADIL terhadap MELAYU ? 
ADAKAH Wan Azizah akan menganak tirikan MELAYU ? 
BLa......bla....bla......bla..... 
WAN AZIZAH ADALAH MANGSA KEADAAN LAGI ...... 
 

Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

Anonymous said...

Gila punya penulisan laman blog anjing umno memang mcm ni la caranya.senantiasa spin dengan hakikat sebenar bahawa pengundi sudah mula menyampah dengan najib.

talk to your hand by your self la