.

[LUAR NEGARA] MAYAT KOMANDER ISIS DIARAK SELURUH BANDAR BAGHDAD


 Pegawai Iraq percaya Izzat Ibrahim Al Douri mati dalam pertempuran dengan tentera sokongan kerajaan pada hari Jumaat lalu. 


Ini adalah masa ini badan Izzat al - Douri - dikenali sebagai Raja Kelab dan bekas ketua pembantu kepada Saddam Hussein - telah diserahkan kepada pihak berkuasa selepas dibunuh di dalam perang senjata .



Mayat Komander ISIS yang tiba di Baghdad dalam keranda kaca , dikelilingi oleh orang ramai yang turut hadir didalam perarakan tersebut.



Mayat yang diarak melalui jalan raya utama yang telah disiarkan di TV Baghdad ,  kemudiannya dibawa kepada Kementerian Kesihatan untuk siasatan lanjut dan terperinci.


Selepas pencerobohan Amerika Syarikat pada 2003 ke atas iraq , nama Douri berada ditangga keenam di dalam senarai tentera AS daripada 55 orang rakyat Iraq yang paling dikehendaki. Malah ganjaran sebanyak 10 juta US Dollar diberikan sekiranya ada pihak yang mampu menangkap beliau. 

Pegawai ketenteraan Irap dan AS telah menuduh Douri sebagai penganjur utama dan mengetuai pemberontakan bersenjata yang melanda negara tersebut pada tahun 2005- 2007.

Terdahulu Baghdad pernah mengumumkan kematian Douri , namun ekoran daripada gambar yang tersebar secara meluas, membuktikan bahawa Douri benar-benar terbunuh didalam pertempuan tersebut.
Share on Google Plus

About Talk With Hand

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments: